Monday, March 29, 2010

قذافي پرچم صدام را در محل اجلاس سران عرب برافراشت

به گزارش فارس، پايگاه اينترنتي "الكوثر " نوشت: حكومت قذافي در ادامه اهانت به عراق و ملت و دولت اين كشور و اهانت به هيئت اعزامي عراق به اجلاس سران عرب، پرچم صدام معدوم را كه داراي سه ستاره به همراه عبارت "الله اكبر " به دست خط صدام است بر روي ميله‌هاي پرچم برافراشته و روي تابلوهاي بزرگ در فرودگاه و خيابانهاي منتهي به شهر "سرت " محل برگزاري اجلاس سران عرب نصب كرده است.

http://z.about.com/d/geography/1/0/a/z/Iraq.gif

اين پايگاه اينترنتي نوشت: قذافي به اهانت خود به عراق، ملت و شهداي بي‌گناه اين كشور از طريق استقبال از دشمنان تروريستي ملت عراق ادامه مي‌دهد و پرچمي را برافراشته مي‌كند كه به طور قانوني در عراق شكل آن تغيير كرده است.
پرچم كنوني سه رنگ عراق داراي هيچ ستاره‌اي نيست و عبارت "الله اكبر " با خط كوفي بر روي آن نوشته شده است.

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/graphics/flags/large/iz-lgflag.gif

يك ديپلمات بلندپايه عرب گفت كه وزير امور خارجه عراق احتمالا در اعتراض به ملاقات اخير رهبر ليبي با گروهي از فرماندهان ارتش صدام و افراد بعثي، در اجلاس سران عرب در ليبي شركت نمي‌كند.
اين ديپلمات كه در نشست امروز وزيران امور خارجه كشورهاي عربي براي تدوين برنامه‌كاري اجلاس سران عرب در شهر "سرت " ليبي شركت كرده است، گفت: "نوري المالكي " نخست وزير عراق از "هوشيار زيباري " وزير امور خارجه اين كشور كه همچنين نمايندگي عراق را در اجلاس سران عرب برعهده خواهد داشت، خواست تا به محض پايان نشست امروز وزيران خارجه از جلسات خارج شود و سطح نمايندگي عراق در اجلاس سران را به حضور نماينده دائمي عراق در اتحاديه عرب كاهش دهد.
"معمر قذافي " رهبر ليبي يكشنبه اين هفته در شهر سرت با گروهي 29 نفره از فرماندهان صدام و بعثي‌ها از جمله "صلاح عمر العلي " عضو شواري فرماندهي انقلاب رژيم بعث سابق عراق و "عصام چلبي " وزير نفت در دوره رژيم صدام و "محمد الدوري " نماينده عراق در سازمان ملل در دوره رژيم سابق اين كشور ديدار كرد و آنها را نمايندگان مردم عراق خواند كه اين اقدام با موجي از اعتراضات و محكوميت‌ها در سطح داخلي عراق روبرو شد.

منبع

No comments:

Post a Comment