Wednesday, March 24, 2010

معمر قذافي تقسيم نيجريه را خواستار شد

رهبر ليبي پيشنهاد كرد نيجريه به دو بخش اسلامي و مسيحي در شمال و جنوب تقسيم شود.

به گزارش ايسنا، معمر قذافي، رهبر ليبي، در ديدار با شخصيت‌هاي دانشجويي دانشگاه‌هاي آفريقا در طرابلس پيشنهاد كرد كه به منظور نجات جان مسلمانان و مسيحيان نيجريه و جلوگيري از ادامه كشتارها، نجات كليسا‌ها و مساجد از آتش‌سوزي و نابودي بيشتر، يك بخش مسيحي در جنوب نيجريه و يك بخش مسلمان در شمال نيجريه به عنوان راهكار مسالمت آميز براي اوضاع فاجعه آميز نيجريه تشكيل شود.

http://bia.ict.gov.ir/images/Nigeria.gif

وي گفت: بخش مسيحي در جنوب نيجريه بايد به پايتختي لاگوس و بخش اسلامي در شمال نيجريه به پايتختي ابوجا باشد.

پايگاه اينترنتي المحيط به نقل از رهبر ليبي گزارش داد: من از برادر عزيزم اولوسگان اوباسانجو، رئيس جمهور سابق نيجريه كه بهترين رهبر نيجريه است، مي‌خواهم كه مسئوليت خود را در اين باره عملي كند و همانند محمد علي جناح، موسس كشور پاكستان عمل كند و يك بخش مسيحي در جنوب ايجاد كند و مسيحي‌ها و نيز كليسا‌ها را نجات دهد و يك بخش اسلامي نيز در شمال براي نجات جان مسلمانان و مساجد ايجاد كند.

قذافي حل و فصل درگيري‌ها در نيجريه را خواستار شد و گفت: بايد حد و مرزهاي هر بخش مشخص شود. البته نبايد بر اساس راهكارهاي نظامي باشد، آنها بايد مساله تقسيم منابع نفتي و ديگر ثروت‌هاي طبيعي يعني زمين‌هاي كشاورزي و معادن را بگونه‌اي كه اختلافي ميان دو طرف ايجاد نشود، حل و فصل كنند.

قذافي تاكيد كرد: نيجريه در حال حاضر با وضعيت وحشتناك و دردناكي روبه‌روست.

منبع

No comments:

Post a Comment