Sunday, December 6, 2009

قذافی حاله سوئیس را گرفت!

مسئول خبرگزاری فرانسه تایید کرد که مقامات لیبی با صدور حکم درباره‌ی دو شهروند سوئیسی بازداشت شده در این کشور، آنها را به 16 ماه زندان محکوم و 1100یورو جریمه کردند.

به گزارش پرس.تی.وی – بیروت، خبرگزاری اسوشیتد پرس از قول یک منبع لیبیایی نقل کرد که این دو شهروند سوئیسی در طرابلس پایتخت لیبی به تجاوز و سرپیچی از قوانین اقامت و کار محکوم شدند.

ماکس گلدی و رشید حمدانی در ژوئن سال 2008 در مذت زمان کوتاهی پس از بازداشت پسر معمر القذافی رهبر لیبی در ژنو که به اتهام بی‌ادبی و اهانت به دو خدمتکارش صورت گرفت، دستگیر شدند.

لازم به ذکر است که مقامات لیبی گلدی و حمدان را در نوامبر گذشته به سفارت سوئیس در طرابلس تحویل دادند که این مساله آمیدها برای آزادی آنها را افزایش داد.

با این حال خالد کعیم معاون وزیر خارجه ‌ی لیبی گفت که این دو نفر محاکمه خواهن شد و باید مکان دیگری را برای اقامت به منظور دیدار با وکلای خود و مقامات قضایی اختیار کنند.

این در حالیست که هنیبعل القذافی و همسرش در هتل مجللشان در ژنو به اتهام بی‌ادبی و اهانت در رفتار با خدمتکارانشان بازداشت شدند. پس از این کشور سوئیس این اتهامات را ساقط کرد، اما طرابلس کماکان نسبت به این مساله خشمگین باقی ماند.

این حادثه باعث شد که لیبی دست به اقداماتی انتقام جویانه بزند و کمک‌های نفتی خود به سوئد را قطع کرد و ملیاردها دلار لیبی را از بانک‌های سوئیسی خارج نمود.

این مساله موجب شد هانز رودلف رئیس جمهور سوئیس در اگست گذشته از مقامات لیبیایی عذرخواهی کند. در گامی که خیلی‌ها فکر می‌کردند به آزادی این دو بازرگان بینجامد.

منبع

No comments:

Post a Comment