Wednesday, December 9, 2009

قذافی: سوئیس به القاعده خدمت کرد

روز گذشته، میشلین کالمی وزیر امور خارجه‌ی سوئیس اعلام کرد که کشورش اطلاعاتی را درباره‌ی تهدید تروریستی احتمالی پس از نظرسنجی بر ضد بنای گلدسته دریافت نکرده است.

به گزارش پرس.تی.وی – بیروت، اظهارات وزیر امور خارجه‌ی سوئیس در حالی مطرح شد که معمر قذافی رهبر لیبی، سوئیس را متهم کرد که کشوری غیر حقیقی و دست‌ساز و جایگاه مافیای جهانی است.

قذافی در سخنانش که روز گذشته منتشر شد تایید کرد که سوئیس بیشترین خدمت را به سازمان القاعده با ممنوعیت ساخت گلدسته‌ها کرد و این ممنوعیت، بهانه‌ی لازم را به دست تروریست‌ها برای هدف قرار دادن و ضربه زدن به اروپا داده است.

رهبر لیبی گفت: «اکنون افراد شبکه‌ی القاعده می‌گویند: بفرمایید ای مسلمانان! ایا به شما نگفتیم که اینها دشمن هستند و باید به جنگ با اینها بپردازیم؟ طرفداران القاعده به ما خواهند گفت: به آزادی بیان و نظر در اروپا نگاه نکنید و به آن چه در اروپا انجام می‌دهند نگاه کنید. بشتابید و به سازمان القاعده بپیوندید، بشتابید و جهاد علیه اروپا را اعلام کنید».

قذافی همچنین این نظرسنجی را دهنده‌ی بهانه به جهان اسلام برای لغو تسامح و ملایمت دینی که بر اساس آن اجازه‌ی وجود کلیساها و صلیب در کشورهای اسلامی داده شده دانست و این قبیل اشیاء را بت خواند.

منبع

No comments:

Post a Comment