Saturday, October 31, 2009

قذافی سریال دراماتیك می‌سازد

پس از تالیفات ادبی جالب كه از برجسته‌ترین آنها مجموعه داستان‌های "روستا روستا، زمین زمین و خودكشی كاشف فضا" را می‌توان نام برد، سرهنگ معمر القذافی رهبر لیبی طرح و تهیه‌ی یك سریال كه حوادث آن واقعیت‌های كنونی به آینده ربط می‌دهد را بر عهده گرفته است.

به گزارش پرس.تی.وی – بیروت، حوادث این سریال در سواحل دریای مدیترانه و از جهان عرب شروع شده و به اروپا می‌رسد، سپس بعد از عبور از ایران به نقاط مختلف آسیا منتقل می‌شود. همچنین شخصیت‌های این سریال از همین كشورها انتخاب خواهند شد.

سایت خبری "الاردن الیوم" با انتشار این خبر اشاره داشت كه تهیه فیلمنامه این سریال بر اساس طرح قذافی توسط نویسنده سوری فضل عفاش و به كارگردانی زیاد الریس كارگردان سوری آماده می‌شود.

همچنین این سریال به مسائل و مشكلات جهان عرب و حمله‌ی رسانه‌ای بر ضد جهان عرب و اسلام پاسخ داده و درباره خروش جمعی و نظام‌های دیكتاتوری و رابطه شهروند با نظام‌ حاكم در كشورش می‌پردازد.

این سریال در نظر دارد تا رابطه صمیمانه مسلمانان و مسیحیان در جهان عرب را نیز به تصویر بكشد.

این تجربه سرهنگ قذافی اولین تجربه در نوع خود در تاریخ سریال‌های دراماتیك عربی است و هیچ رهبر عربی دیگری پیش از این برای این كار اقدام نكرده است.

این در حالیست كه رهبر لیبی پیشتر نیز برای كار در عرصه سینما اقدام كرده بود و طرح سناریوی فیلم "ظلم: سال‌های عذاب و شكنجه" كه به رنج‌های ملت لیبی در زمان استعمار ایتالیا اشاره دارد را در نظر داشت و نجدة انزور كارگردان سوری مژده تصویربرداری آن را دو سال پیش داده بود كه كار این پروژه به دلایل نامعلومی متوقف شد.

منبع

No comments:

Post a Comment