Saturday, August 22, 2009

دولتمردان ایران باید از قذافی یاد بگیرند


عبدالباسط المقرحي از متهمان حادثه لاکربي آزاد شد
اسکاتلند امروز عامل لیبیایی انفجار هواپیمای مسافری پان امریکن بر فراز لاکربی در سال 1988 را از زندان آزاد کرد.
المرقحی که تبعه لیبی است و به سرطان پرستات مبتلاست، به اتهام دست داشتن در انفجار هواپیمای پرواز شماره 103 پان آمریکن بر فراز روستای لاکربی در سال 1988 که به کشته شدن 259 سرنشین هواپیما و 11 نفر از اهالی روستا منجر شد، در زندان بود.
این حادثه تروریستی را عموما حمله ای به ایالات متحده تلقی کردند چون 189 نفر از قربانیان آمریکایی بودند. ماجرای لاکربی تا پیش از حوادث تروریستی 11 سپتامبر 2001 مرگبارترین حمله به شهروندان آمریکایی تلقی می شد.
المقراحي پس از کش و قوس هاي فراوان در سال 2001 در دادگاه اسکاتلند به اتهام بمب گذاري در پرواز شماره 103 شرکت هواپيمايي پان آمريکن در سال 1988 مجرم شناخته و به حبس ابد محکوم شد.
دولتهای آمریکا و انگلیس، لیبی را مسئول بمبگذاری در این هواپیما معرفی کردند که به وضع تحریمهای بین المللی علیه لیبی منجر شد. در سال 2003 دولت لیبی رسما مسئولیت بمبگذاری در یک هواپیمای مسافربری شرکت پان امریکن در سال 1988 را قبول کرد.عبدالباسط مقرحی تنها فردی است که در ارتباط با این بمبگذاری محکوم شده است، البته او همواره گفته که بیگناه است. با وجود این مخالفتها، صدها نفر از مردم لیبی دیروز پنجشنیه در فرودگاه این کشور به استقبال وی آمدند.مردمی که به استقبال المقرحی آمده بودند، پرچمهای لیبی و اسکاتلند را در دست داشتند و سرود ملی لیبی نیز از بلندگو پخش می‌شد. وکیل "عبدالباسط المقرحی " اعلام کرد که موکلش از اعلام حکم آزادی ‌خود بسیار خوشحال است، اما بر صدور حکم برائت وی اصرار دارد و محکومیت خود را توهین ‌آمیز می‌داند.المقرحی به دلیل ابتلا به سرطان پروستات از زندان آزاد شده است.
تابناک و همشهری آنلاین و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
وقتی چشمم به این خبر خورد برق از چشمام پرید و با وجود اینکه از خستگی قابلیت ایستاده خوابیدن را داشتم پای کامپیوتر اومدم تا تو وبلاگ یه مطلب در موردش بنویسم.
این خبر رو می خوام از چند جهت با قضیه آزاد کردن امام موسی صدر (حفظه الله) مقایسه کنم:
۱. عبدالباسط المقرحي یه جنایت کاره که دستش به خون ۲۷۰ نفر انسان بی گناه آلوده شده اما امام موسی صدر ، رمز طایفه شیعه و در یک کلام افتخار شیعیان جهانه که جون هزاران هزار انسان را نجات داده است .
۲. معمر قذافی برای آزادی این جانی تبعه لیبی که به حبس ابد محکوم شده است خودشو به در و دیوار زد و در هر جلسه ای که حاضر می شد این قضیه را با افراد مرتبط مطرح می کرد اما این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران که ادعای پیروی از مولا علی (ع) را دارد هیچ اقدام خاصی برای آزادی اولاد پیغمر ، امام شیعیان لبنان ، افتخار شیعیان جهان و تبعه کشور خود طی 31 سال نکرده است !!!
3. معمر قذافی دیوانه که تا به امروز همواره مسخره اش می کردم با غیرت نداشته اش توانست یک تبعه زندانی اش را به بهانه مریضی او به لیبی باز گرداند اما جمهوری اسلامی ایران با غیرت! (که در این قضیه چیزی از آن ندیده ایم!) نمی تواند امام محرومان و یکی از بزرگترین مراجع تشیع را که از قضا ایرانی هم است ، به دلیل کهن سالی و ... از چنگال قذافی ملعون نجات دهد تا این باقی مانده عمرش را در کنار خانواده اش و نه در زندان سپری کند.
4. عبدالباسط المقرحي که در دادگاه رسمی به جرم کشتن 270 نفر به حبس عبد محکوم شده بود با پیگیری نسبتا خوب معمر قذافی رهبر کشورش آزاد شد اما امام موسی صدر که در یک دادگاه صحرایی و به جرم انسان دوستی محکوم به حبس ابد شده است با عدم پیگیری دولتمردان کشورش هنوز در زندان است .
5. آزادی این جانی نشان دهنده دیپلماسی قوی دولتمردان معمر قذافی و عدم آزادی امام موسی صدر نشان دهنده ضعف ابرقدرت خاورمیانه و غرب آسیا یعنی جمهوری اسلامی ایران در حفظ و حراست از شهروندان ایران است .
و چندین و چند نکته قابل مقایسه دیگر . اما جالب اینجاست که این دو قضیه با هم یک وجه اشتراک هم دارند و آن این است که آزادی این جانی از زندان و عدم آزادی امام موسی صدر هر دو نشان دهنده پیروزی معمر قذافی در مناسبات کشور لیبی با جهان است ... ای کاش مسئولان کشور ما قدری از معمر قذافی رهبر لیبی درس دیپلماسی می آموختند .
و در آخر از تمام کسانی که می توانستند و می توانند امام موسی صدر را آزاد کنند امااا نکردند و نمی خواهند بکنند روی بر می گردانم و در این شب خجسته (شب اول ماه مبارک رمضان) دست به سوی آسمان دراز می کنم و از خدای موسی آزادیش را می خواهم .... اللهم فک کل اسیر

No comments:

Post a Comment