Friday, August 14, 2009

معمر قذافی موجودی ناشناخته

... مهمترين حاشيه اجلاس سران افريقا و اروپا، شخصيت معمر قذافي بود، که با برپا کردن چادر در اطراف هتل محل اقامت سران، حاضر به سکونت در هتل نشد!

رهبر انقلاب ليبي در اقدامي جديد طي سفر خود به فرانسه براي اقامت 5 روزه در پاريس، از يک هفته پيش در مرکز اين شهر خيمه اي عربي به سبک خيمه اعراب بياباني برپا کرده و از مهمانان خود در اين خيمه استقبال مي کند.

بسياري از تحليل گران سياسي و شهروندان جهان عرب، معمر قذافي را يک نابغه در رفتارهاي سياسي مضحکانه مي دانند که هر از چندگاهي با رفتارهاي عجيب و خنده دار خود، تيتر يک روزنامه هاي جهان عرب را به خود اختصاص مي دهد.قذافي طي اقدامي ديگر نيز در سال 2005 در نشست سران عرب در الجزاير خود را رهبر رهبران عرب ناميد و تعجب تمام حاضران را برانگيخت.

دقايقي بعد نيز اعلام کرد: چرا اسرائيلي ها و فلسطيني ها در کنار يکديگر زندگي نمي کنند و يک کشور مشترک به نام اسراطين تشکيل نمي دهند؟

اين سخن قذافي به شدت مورد تمسخر روزنامه ها قرار گرفت به طوري که نوشتند: آقاي قذافي، چرا در کلمه اسراطين، اول بخش اسرا از کلمه اسرائيل است را آورده ايد و بعد بخش طين که از کلمه فلسطين است؟

از رفتارهاي ديگر رهبر ليبي که تعجب همگان را بر مي انگيزد اينست که وي اساسا يک فرد سيگاري نيست، بلکه همه ساله در نشست سران عرب در سالن نشست و در حين برگزاري مراسم، سيگار برگ مي کشد.

از نکات ديگر تعجب برانگيز تيم حفاظتي وي است. قذافي در يکي از نشست هاي سران عرب که در شرم الشيخ در مصر برگزار شد، حدود 50 زن غول پيکر را براي حفاظت از جان خود به عنوان تيم حفاظتي استفاده کرد.

رهبر ليبي در سال 2001 نيز براي حضور در نشست سران عرب در اردن بيش از 200 نفر نيروي حفاظتي را به همراه خود به اردن برد.

تيپ ظاهري و لباسهاي معمر قذافي هم نکته قابل توجهي است. زيرا وي در مراسم مختلف با لباسهاي عجيب و رنگارنگ حاضر مي شود.

و مطلبي جالب اينکه

فيلم سينمايي پرخرج "ظلم: سالهاي عذاب" به کارگرداني فيلمساز مشهور سوريه اي "نجده انزور" کليد مي خورد.
اما کجاي اين خبر جالب است؟
اين که فيلم مزبور بر اساس داستاني از معمر القذافي رئيس جمهور ليبي ساخته خواهد شد!
و جالبتر اينکه: هزينه ساخت اين فيلم بر اساس گفته هاي کارگردانش بالغ بر ?? مليون دلار خواهد بود!
قرار است هنرپيشه هاي بزرگي چون آنتوني هاپکينز ، کوين اسپيسي ، بن کنگسلي و عمر الشريف در اين فيلم به ايفاي نقش بپردازند.
تمام هزينه اين فيلم توسط حکومت ليبي ( آقاي قذافي!) پرداخت خواهد شد.
داستان اين فيلم درباره دوران اشغال ليبي توسط ايتاليا و جنايات ارتش ايتاليا در اين مدت و نيز مقاومت مردم ليبي خواهد بود.
قرار است صحنه هايي از لحظات پاياني زندگي قهرمان ليبي عمر مختار نيز در اين فيلم گنجانده شود. البته اينبار نقش عمر مختار را عمر الشريف بازي خواهد کرد!!! (چند سال پيش نيز پسر قذافي گفته بود اگر امريکا زندگي پدرش را بصورت يک فيلم هاليوودي بسازد، اسرائيل را به رسميت خواهند شناخت!!! البته زود فهميد که چي گفته است و حرفش را پس گرفت!).

منبع : پرچم سبز

No comments:

Post a Comment