Friday, August 14, 2009

عدم ملاقات برنار کوشنر با دیکتاتور معمر قذافی ...آموزش رایگان غیرت برای دولتمردان ایران

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني امام موسي صدر، وزير امور خارجه فرانسه در جديدترين اظهارات خود، از شخصيت امام موسي صدر، تمجيد و به وي ابراز ارادت كرد.
"امام موسي صدر استاد من بود. " اين سخن برنار كوشنر، وزير امور خارجه فرانسه در آخرين مصاحبه مطبوعاتي وي است. كوشنر در قسمتي از پاسخ خود به پرسشي درباره روابط غرب با ايران گفت: «من با ايرانيان بدون پيش شرط مذاكره و ملاقات مي‌كنم ولي پيشرفتي حاصل نمي‌شود. ايران يك ملت بزرگ است، ملتي است كه در تاريخ فوق‌العاده به حساب آمده است. گهواره تمدن است و از نظر جغرافيايي بين آسيا و خاورميانه قرار گرفته است. در آن منطقه ما بدون ايرانيان نمي‌توانيم هيچ كاري بكنيم. علاوه بر اين، من آگاهم كه يك بعد مهم ديگر نيز وجود دارد و آن تشيع است. من از معدود غربي‌هايي هستم كه از 35 سال پيش دوستان شيعه داشته‌ام. يكي از استادان من امام موسي صدر بود. اين بعدي است كه من مي‌شناسم و آن را حس مي‌كنم. من تفاوت شيعيان و سنيان را مي‌دانم. ايران هم يك تمدن باستاني است، هم يك كشور بزرگ شيعه و هم كشور بزرگي كه در مركز قرار گرفته است. پس هيچ دليلي وجود ندارد كه در حركت عمومي شركت نكند. برعكس، من هوادار گفت وگو با آنها هستم.»
چندي پيش از اين هنگامي كه معمر قذافي به فرانسه رفته بود و كوشنر حاضر به ملاقات با او نشد، هنگامي كه مقابل دوربين شبكه دوم تلويزيون فرانسه نشست، در آن برنامه زنده از دوستي خود با امام موسي صدر سخن گفت و افزود: «موسي صدر را مي شناختم و بسيار او را دوست داشتم.»
وزير خارجه فرانسه در واكنش به سفر معمر قذافي، رهبر ليبي به پاريس، به انتقاد از قذافي و سوابق تيره وي پرداخت. وي در بخشي از اظهارات خود به مسأله ناپديد شدن امام موسي صدر در كشور ليبي اشاره كرد و گفت: «علاوه بر اين موارد (سوابق تيره قذافي) نكات ديگري هم هست از جمله ناپديد شدن امام موسي صدر، امام شيعي لبنان و ايراني‌الاصلي كه من او را خوب مي شناختم و همواره او را دوست داشتم.»
برنار كوشنر در مصاحبه ديگري در همان هنگام كه با خبرگزاري فرانسه درباره سفر معمر قذافي به كشورش داشت، گفت: «من "زندانيان و مفقودان " به‌ويژه ربوده‌شدن "دوست عزيز " مؤسس جنبش امل لبنان، امام موسي صدر را كه 28 سال پيش طي ديداري از ليبي ربوده شد فراموش نمي‌كنم.»
وزير امور خارجه 70ساله فرانسه در سال 1971 ميلادي، سازمان پزشكان بدون مرز را بنيان نهاد و بر اثر اختلاف با رئيس آن، سازمان ديگري به نام پزشكان دنيا را راه‌اندازي كرد در همان زمان بود كه وي به بيروت هم سفر كرده بود و در ديداري كه با امام موسي صدر، رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان، داشت به‌شدت تحت تأثير او قرار گرفت.
تأكيدات چند باره وزير امور خارجه فرانسه، موضع‌گيري‌هايي را در پي داشته است. نبيه بري، رئيس پارلمان لبنان، در يادداشتي به كوشنر از مواضع او در انتقاد از سفر قذافي به فرانسه و انتقادات تند نسبت به او تشكر كرد. در يادداشت تشكر بري به وزير امور خارجه فرانسه آمده بود: «پس از سلام؛ دستان شما را مي‌فشارم و همنوايي خود را با شما بر ضد سفر ديكتاتور، معمر قذافي، به فرانسه اعلام مي‌كنم. از شما و از موضع‌گيري شما درباره مسأله امام موسي صدر و دو همراه ايشان تشكر مي‌كنم؛ آنان كه به دعوت رسمي به ليبي رفتند و درآنجا و از سوي قذافي ربوده شدند؛ دعوتي كه سالها پيش انجام شد. يك بار ديگر شاهد موضعي فراموش‌نشدني هستيم. نبيه بري»
اظهارات نبيه بري، رئيس پارلمان لبنان، و برنار كوشنر، وزير خارجه فرانسه، درباره ربودن امام موسي صدر، واكنش تند و عصبانيت وزير امور خارجه ليبي را در پي داشت. عبدالرحمن شلقم در نشستي خبري با عصبانيت به اظهارت كوشنر و ملاقات نكردن مسؤول ديپلماسي فرانسه با معمر قذافي، پاسخ داده بود.
امام موسي صدر، رهبر ايراني شيعيان لبنان و استاد سيد حسن نصرالله، دبيركل فعلي حزب‌الله، در روز نهم شهريور سال 1357 در جريان ديدار رسمي از كشور ليبي به دستور معمر قذافي ربوده شد كه طبق گزارش‌هاي دريافتي از نهادهاي اطلاعاتي و پليس بين‌الملل، همچنان زنده در زندان‌هاي اين كشور به سر مي‌برد.

منبع : خبرگزاری فارس

...........................................................................................................

دکتر محمود احمدی نژاد در آغوش دیکتاتور معمر قذافی

No comments:

Post a Comment