Saturday, August 29, 2009

بنویس عدم پیگیری ایران، بخوان قدرت قذافی

دبيرکل سازمان توسعه بشري عربي - آفريقايي، آزادي "عبدالباسط علي المقرحي" افسر اطلاعاتي ليبي و متهم به طراحي انفجار لاکربي از سوي انگليس را پيروزي بزرگي براي ليبي دانست."احمد امبارک الشاطر" روز سه شنبه در گفت وگو با برنامه "مسايل آفريقا" شبکه خبري "العالم" از دمشق پايتخت سوريه، اظهار داشت: بي شک المقرحي قرباني توطئه بزرگ به همان ابعادي شده است که دولت سابق آمريکا از آن براي اشغال عراق استفاده کرد.
دبيرکل سازمان توسعه بشري عربي - آفريقايي، به اقدام غرب در محاصره بيش از 14 ساله ليبي و زيان هاي ناشي از آن بر اين کشور اشاره کرد و گفت : آزادي المقرحي به دلايل انساني نبوده است.الشاطر گفت: بي گناهي کامل المقرحي در واقعه لاکربي ، اقتدار و نيرومندي ليبي و درايت سرهنگ "معمر قذافي" رهبر ليبي از جمله دلايلي است که انگليس تصميم به آزادي المقرحي گرفت.وي همچنين وجود هرگونه قرارداد تجاري بين ليبي و انگليس و ربط آن به آزادي المقرحي را رد کرد .
تابناک
وقتی هنگام ورود عبدالباسط القراحی به خاک لیبی مردم در فرودگاه پایکوبی می کنند و زمان پایین آمدنش از پله های هواپیما سرود ملی لیبی از بلندگوهای فرودگاه پخش می شود .. یعنی چه؟ به گمانم این به معنای پیروزی لیبی است . حال چه فرقی می کند فرد آزاد شده که باشد! اصل این است که کشور لیبی به یک پیروزی دیپلماتیک در سطح بین المللی رسیده و این نشان دهنده چیزی نیست جز قدرت لیبی!
شاید بگن: قذافی برای این موفقیت هزینه زیادی پرداخت کرده ... اما من در جواب می گم: هر موفقیتی هزینه ای دارد و با هر هزینه ای پیروزی، پیروزی است و کسی در این پیروزی موفق تر است که هزینه ی کمتری پرداخت کرده باشد. مسلما این معامله بین المللی دو سمت پیروز داشته (غرب و لیبی) و به قولی برد-برد است. مانند آزادی خبرنگاران آمریکایی در کره شمالی و دقیقا برعکس آزاد کردن ملوانان انگلیسی توسط دولت نهم!
تا قبل از آزاد شدن عبدالباسط القراحی توسط قذافی فکر می کردم عدم پیگیری ایرانه که امام موسی صدر(حفظه الله) بعد از 31 سال هنوز در بنده، اماااا امروز فهمیدم که این قدرت دیکتاتور ملعون معمر قذافی است که مانع از آزادی امام موسی و حتی پیگیری طرف ایرانی است!
آری، ایران پیگیری نمی کند چون قدرت پیگیری همچین قضیه ای را ندارد و شاید به همین علت است که در دولت نهم سعی در مختومه جلوه دادن این قضیه کردند تا با بستن پرونده امام موسی صدر سرپوشی بر این عدم توانایی دیپلماتیک دولت گذارند و این یعنی پاک کردن صورت مسئله، همان کاری که دولت نهم در انجام آن مهارت خاصی دارد.
تازه امروز می فهمم که چرا در قضیه امام موسی صدر واژه "پیگیری" به "بحران پیگیری" و سپس به "عدم پیگیری" تبدیل شده ... متاسفانه علت تمام این تحولات در دو کلمه است و آن هم "قدرت قذافی" است!

No comments:

Post a Comment